loading...

دهکده آموزش

دانستنی ها

به دهکده آموزش خوش آمدید


 

http://axgig.com/images/95946684454363311457.gif


در صورت درخواست آموزش خاصی لطفا بهم اطلاع بدین تا در اسرع وقت در اختیارتون بذارم.

حبیبی بازدید : 255 12 سال پیش نظرات (1)

شايد بعضي از شما دوستان عزيز دوست داشته باشيد كه چند حركت مفيد براي سلامتي اما بدون خرج و كاملا رايگانِ اينترنتي داشته باشيد.

اگر شما هم جزء اين افراد هستيد به ادامه مطلب مراجعه كنيد.

 

 

 


 

تصاوير متحرك ورزشي
حبیبی بازدید : 198 12 سال پیش نظرات (0)

 

موفق‌ترین افراد دنیا یک خصوصیت مشترک دارند: طرز فکرشان با دیگران فرق دارد.

چون ما هم باور داریم که تفکر هوشمندانه زندگی را تغییر می‌دهد، در اینجا به 15 مورد از بهترین طرزفکرهای افراد موفق اشاره می‌کنیم.

حبیبی بازدید : 220 12 سال پیش نظرات (0)

"جورج برنارد شاو"، سیمای درخشان درام انگلستان و استاد كمدی نویس عصر و منتقد اجتماعی بود که در نوشته هایش به دشواری های اخلاقى زمان خود مى پرداخت و در تلاش بود تا با استفاده از طنز و كنایه، هدف خود را بیان كند. برنارد شاو یکی از برترین نقادان موسیقی و تئاتر نسل خود (۱۸۵۶ - ۱۹۵۰) به شمار می رود تا جاییکه از او به ‌عنوان تواناترین نمایشنامه نویس بریتانیایی پس از "شکسپیر" یاد می کنند. در این ایمیل گوشه ای از نوشته هایش را خواهید خواند :
حبیبی بازدید : 131 12 سال پیش نظرات (0)

رابطه روز تولد و شخصیت شماروان شناسان شخصیتی براین عقیده اند که شماره تولد، شما را از آن چیزی که می خواهید باشید دور نمی کند، بلکه مانند رنگی است که نوع آن و زیبایی اش برای افراد مختلف متفاوت است. به مثال زیر توجه کنید

فرض می کنیم که شما متولد 8 مهر 1355 هستید.مهر ماه هفتم (7) سال است پس :

2 = 1+1 = 11 = 0+7+3+1 = 1370 = 1355+7+8
شماره تولد 2 است و اکنون می توانید آنچه راکه مربوط به این شماره است با خود مطابقت دهید .
حبیبی بازدید : 132 12 سال پیش نظرات (0)

اولین اسب از کجا آمده است؟

گربه های وحشی را کجا می توان یافت؟

مار کبرا را در کجا می توان یافت؟

کرگدن ها در کجا زندگی می کنند؟

سگ ها از کجا آمده اند؟

در کجا می توانید گراز نر وحشی را ببینید؟

در کجا می توانید یک ماکارو ببینید؟

حبیبی بازدید : 134 12 سال پیش نظرات (0)

باکتری هایی که در محیط مرطوب و تاریک رشد می کنند، باعث ایجاد بوی بد در پاها می شوند. لذا برای جلوگیری و از بین بردن بوی بد پاها و کفش ها، باید جلوی رشد و تکثیر این باکتری ها را بگیرید.

 

بایستی کفش ها و پاهای تان را تمیز نگه دارید و کفش ها را در هوای آزاد قرار دهید تا بوی بد نگیرند.

حبیبی بازدید : 101 12 سال پیش نظرات (0)


 

گردو از قدیم سمبل عقلانیت بوده است زیرا دانه آن در پوششی داخل پوسته آن قرار دارد، درست مثل مغز! آجیل و خشکبار موادمغذی پرفایده بسیاری در خود دارند، به‌ویژه اسیدهای چرب مفید که برای سلامت بدن لازمند.
حبیبی بازدید : 87 12 سال پیش نظرات (0)

از ابتدای فصل زیبای بهار، فروش میوه هایی نظیر گوجه سبز و چغاله بادام توسط میوه فروشان و همچنین فروشندگان دوره گرد آغاز می شود. این میوه ها اگر نشسته و آلوده باشند، احتمال ابتلا به بیماری های عفونی گوارشی از جمله حصبه و مسمومیت های غذایی را مطرح می سازند.
 

 
بسیاری از افراد معتقدند که این میوه ها “سرد” هستند و مصرف زیاد آنها موجب عوارضی از قبیل دل به هم خوردگی، تهوع، اسهال ، سردرد و دل درد می شود. در واقع گرد و غبار نشسته بر روی میوه ها حاوی بسیاری از میکروب هاست که موجب ایجاد عوارضی شبیه همان “سردی کردن” می شود.
حبیبی بازدید : 103 12 سال پیش نظرات (0)
 
چینی ها و ژاپنی ها به هنگام صرف غذا، به نوشیدن چای داغ به جای آب سرد می پردازند، این کار به هضم غذا کمک می کند.
شاید اکنون زمان آن فرا رسیده است که ما نیز در عادات غذاییمان تغییراتی دهیم. این مقاله شاید بیشترین تاثیر را بر روی کسانی دارد که به هنگام صرف غذا، عادت به نوشیدن آب سرد دارند. نوشیدن یک لیوان از یک نوشیدنی خنک پس از صرف یک وعده غذایی لذت بخش است. اما این عمل منجر به انجماد بیشتر چربی های موجود در غذایی می شود که تازه صرف کرده اید. همچنین این عمل باعث کاستن از سرعت هضم غذا در سیستم گوارشی شما می شود. هنگامی که این رسوبات حاصله با اسید های موجود در بدن واکنش دهند، تجزیه گشته و سریع تر از غذای جامد صرف شده، جذب سیستم گوارشی می شود. مواد حاصله به تدریج لایه داخلی سیستم گوارشی (روده) را پوشانده و در مدت زمان کوتاهی تبدیل به چربی و سپس بروز سرطان خواهد شد.
پس بهترین راه مقابله با این مساله ، نوشیدن آب گرم و یا صرف سوپ داغ پس از هر وعده غذایی است.
حبیبی بازدید : 107 12 سال پیش نظرات (0)
 
پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج تحقیقات آنان نشان داده است که گوجه‌ فرنگی‌ می‌تواند بدن‌ افراد را در مقابل‌ ابتلا به‌ برخی‌ بیماری‌های‌ جدی‌ مثل‌ سرطان‌ ایمن‌ کند. آنان تاکید می کنند بهتر است گوجه‌ فرنگی‌ را در بین‌ رژیم‌های‌ غذایی‌ روزانه‌ مصرف‌ کنید .
این‌ مطالعات‌ توسط‌ دانشمندان‌ روی‌ موش‌ها انجام‌ شده‌، اما به‌ هر حال‌ گفته‌ می‌شود که‌ اگر روی‌ آدم‌ها هم‌ انجام‌ شود نتایج‌ مشابه‌ در بر خواهد داشت‌.
حبیبی بازدید : 99 12 سال پیش نظرات (0)
 
حتما تاکنون بارها شنیده‌اید که اگر از یک رژیم کاهش وزن پیروی می‌کنید، مصرف حبوبات برایتان مفید است، بنابراین اگر مراقب وزن خود هستید، حبوباتی نظیر لوبیا و عدس را به برنامه غذایی خود بیفزایید. حبوبات علاوه بر فواید متعدد، طعم دلپذیری دارند!
در این مقاله ۷ دلیل مهم برای گنجاندن حبوبات در برنامه غذایی روزانه را با هم بررسی می‌کنیم:
 
حبیبی بازدید : 115 12 سال پیش نظرات (0)

چرا هله هوله نخوریم؟

همه می دانیم که خوردن هله هوله برای سلامت مضر است. شکر، چربی های مضر، کربوهیدرات های به عمل آمده بخشی از مواد تشکیل دهنده هله هوله هاست. مواد غذایی مانند کربوهیدرات های سفید، کلوچه های آماده، چیپس، نوشیدنی های گازدار، همبرگرهای پرچرب و سیب زمینی سرخ شده نه تنها باعث افزایش وزن می شود بلکه بیماری های مختلفی را نیز به همراه دارد.
حبیبی بازدید : 108 12 سال پیش نظرات (0)

از همین امروز شیرینی خوردن را ترک کنید!

 
گذشتن از کنار شیرینی‌های رنگارنگ و شکلات‌های هوس‌انگیز و نخوردن آنها کار خیلی سختی است. بخصوص زمانی که احساس می‌کنید دلتان فقط یک خوراکی شیرین می‌خواهد؛ مهم نیست چه نوع خوراکی را انتخاب می‌کنید، چون فقط طعم شیرین آن برایتان مهم است؛ گز، سوهان، شکلات، آب‌نبات، بستنی، شیرینی و… همه دوست‌داشتنی و لذیذند.
حبیبی بازدید : 109 12 سال پیش نظرات (0)

در صورتی كه میل جنسی شما كاهش یا احساس رضایت ندارید!


 

76 درصد از زوجین معمولا در روابط خود با مشكلاتی روبه‌رو هستند. در صورتی كه میل جنسی شما كاهش یافته یا احساس رضایت ندارید به این 10 توصیه عمل كنید.
حبیبی بازدید : 107 12 سال پیش نظرات (0)

چگونه از خطر سنگ كلیه دور بمانیم؟

 

 

اگر تاكنون سنگ كلیه داشته‌اید، می‌دانید كه درد آن چقدر شدید است. بسیاری از سنگ‌های كلیه بدون كمك پزشك از بدن دفع می‌شوند. ولی گاهی سنگ دفع نمی‌شود یا حتی ممكن است بزرگ‌تر شود كه در این هنگام فقط پزشكان می‌توانند به شما كمك كنند. هر گاه دچار حالت‌هایی نظیر درد شدید در پشت و پهلوها شدید كه بهبود نمی‌یابد، وجود خون در ادرار و احساس سوزش حین ادرار كردن بودید حتما به پزشك مراجعه كنید. این علایم می‌تواند ناشی از سنگ كلیه باشد كه نیاز به مراجعه به پزشك دارد.

حبیبی بازدید : 96 12 سال پیش نظرات (0)

   انسان می‌تواند حدود 40 روز بدون غذا زندگی کند اما فقط 7 روز بدون آب، 8-6 دقیقه بدون هوا و لحظه‌ای بدون نیروی حیات طاقت می‌آورد.


•    سلول‌های پوشش معده مخاط، پپسین، HCl با pH 0/2 تولید می‌کند (100،000 برابر اسیدیته جریان‌خون).


•    بیش از نیمی از استخوان‌های بدن انسان در دست‌ها و پاها هستند.

حبیبی بازدید : 133 12 سال پیش نظرات (0)

وان شناسان بر این باورند كه فرزند پروری هنری است كه نیاز به خلاقیت، صرف انرژی، زمان و هزینه دارد. بخش عمده ای از این انرژی صرف برنامه ریزی و مدیریت اوقات فراغت فرزندان می شود. البته نتیجه كار همیشه رضایت بخش نیست، چراكه بسیاری از والدین در تامین شرایطی مناسب برای پر كردن اوقات فراغت كودك یا نوجوان شان، بخصوص در تعطیلات نوروزی به علایق و نیازهای فرزندشان توجه نمی كنند.

وقتی برنامه ریزی برای اوقات فراغت فرزندان، متناسب با نیازهای روحی و جسمی آنها صورت نمی گیرد، كودكان و نوجوانان تصور می كنند كه بیشتر وقت شان را باید برای تماشای تلویزیون و بازی های كامپیوتری كه بیشترشان هم خشونت آمیزند، صرف كنند؛ در حالی كه ضایعه ناشی از تماشای كارتون ها یا انجام بازی های خشن، كمتر از خشونت های اجتماعی نیست.

علت گرایش كودكان و نوجوانان به بازی های كامپیوتری یا كارتون های خشن، ارضا شدن حس هیجان و رقابت خواهی است كه در قالب این نوع برنامه ها نهفته است و از نیازهای روحی این مقاطع سنی محسوب می شود.

حبیبی بازدید : 94 12 سال پیش نظرات (0)

جراحی زیبایی بینی مشکلات و عواقب زیادی دارد.مهم‌ترین این علل به شرح زیر است :

L130695909047 تصاویر عوارض وحشتناک جراحی زیبایی بینی!!

۱ـ اصلاح نکردن انسدادهای مکانیکی در حین عمل جراحی:
چنانچه قبل از عمل، بزرگی شاخک‌های بینی یا انحراف تیغه بینی وجود داشته باشد، جراح باید تلاش کند این موانع به ظاهر مختصر را هم برطرف کند. با توجه به این‌که بینی با عمل جراحی معمولا کوچک‌تر می‌شود، چنانچه مانعی از قبل وجود داشته و انسداد هم ایجاد نکرده است را برطرف نکنیم، وقتی بینی جمع‌تر شد این مانع به ظاهر بی‌اهمیت باعث انسداد مسیر تنفسی می‌شود.

حبیبی بازدید : 101 12 سال پیش نظرات (0)

 

کاریکلماتور چیست؟

“سهراب گل هاشم” میگه: کاریکلماتور (حاصل پیوند «کاریکاتور» و «کلمه») ، مخاطب‌های آگاه و اندیشمند دارد که آنها را با تبسم وادار به تفکر می‌کند. بسیاری از جملات طنز در نگاه اول یک شوخی ساده و خنده‌دار به‌نظر می‌رسد، ولی اثرات واقعی آن پس از کمی تفکر و شاید تعجب برای مخاطب آشكار مي‌شود.
کاریکلماتور ، زبان گویايی‌ است که شوخی می‌کند، می‌خنداند و به طعنه سخن می‌گوید، به ناهنجاری‌ها و بدی‌ها شلیک می‌کند و گاهی ناملایمات و سختی‌های زندگی را با طنز تلخ بیان می‌کند. دردهای اجتماعی را خوب می‌شناسد و هر اتفاق کوچکی را شاید کمی اغراق‌آمیز با نیشخندی کنایه‌دار مورد توجه قرار می‌دهد و این براستی یکی از جلوه‌های زیبای ادب و هنر معاصر است.

کاریکلماتور هنریست که نیاز نیست هنرمند باشی تا بدانیدش. کاریکلماتور بازی با جملات، کلمات و حتی تصاویر است. کاریکلماتور تو خون ِ بعضی‌ها هم هست. خون ِ این گونه افراد ک+ است.

 

حبیبی بازدید : 115 12 سال پیش نظرات (0)


 

 

با توجه به این که مو یک بافت مرده به حساب می آید،برای نظافت و نگهداری از آن وقت، انرژی و پول زیادی صرف می شود.به گزارش سایت «MSN» مو علاوه بر زیبایی بخشیدن ارزش بیولوژیکی دیگری نیز دارد.مو سر را گرم نگه می دارد و به تنظیم دمای بدن نیز کمک می کند.مو مانند ناخن بخشی از پوست را تشکیل می دهد و بیشتر از پروتئین تشکیل شده است.از آن جا که به مراقبت و زیبایی مو اهمیت زیادی داده می شود در این مطلب به چند نکته برای تقویت موی سر و داشتن موهای زیبا، سالم و براق اشاره خواهیم کرد.

حبیبی بازدید : 90 12 سال پیش نظرات (1)
 
سرطان یکی از خطرناکترین بیماری های دنیاست خنده بازار سعی دارد شما را با مواد غذایی ضد سرطان زا آشنا کند 
 
۱- گوجه فرنگی
گوجه فرنگی غیر از ویتامین C ، محتوی مقدار زیادی “لیکوپن” می باشد. لیکوپن ماده ای است که خطر سرطان های پروستات و تخمدان را کم می کند.
محصولات گوجه فرنگی از قبیل: رب گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی و کچاپ نیزضد سرطان می باشند.
 
۲- کلم بروکلی و دیگر کلم ها
کلم ها غیر از کلسیم، منبع غنی “سولفورافان” ( sulforaphane ) هستند. این ماده خطر بروز سرطان های معده ، سینه و پوست را کم می کند.
مقدار سولفورافان در کلم بروکلی بیشتر از بقیه کلم هاست.
حبیبی بازدید : 100 12 سال پیش نظرات (0)

رویاها و خواب های شبانه از دیرباز مورد توجه بشر بوده و پادشاهان همواره مفسرانی را برای تعبیر خواب هایشان داشته اند، اما حقایق جالبی در مورد رویاها وجود دارد كه دانستن آنها خالی از لطف نیست. برخی افراد فقط خواب های سیاه و سفید می بینند.
در حالیكه ۷۰% مردم خواب های رنگی می بینند، ۳۰% باقیمانده خواب هایشان را در فضایی كاملا سیاه و سفید می بینند. البته رنگی یا سیاه و سفید بودن این خوابها ربطی به نوع خواب افراد ندارد و خواب های معمولی مانند دیر رسیدن به امتحان، دیدن مرگ فردی كه در زندگی واقعی زنده است و سایر خواب هایی از این دست، برای هر دو دسته این افراد است.


حبیبی بازدید : 132 12 سال پیش نظرات (0)


          آموزش تعیین جنسیت فرزند قبل از لقاح

 


 

پسر می‌خواهید یا دختر؟این اولین سوالی است که می‌توانم قبل از خواندن این مقاله از شما، اگر که برای شما پسر یا دختر دار شدن هیچ فرقی باهم ندارند، لازم نیست که این مقاله را بخوانید زیرا در این مقاله تنها قصد داریم که به این موضوع برسیم که چگونه بر اساس انتخاب آگاهانه‌مان پسر یا دختر دار بشویم !

حبیبی بازدید : 111 12 سال پیش نظرات (0)

نگران این هستید که پوستتان پیرتر از سنتان به نظر برسد؟ اینجا 23 راه برای کاهش چین‌وچروک به شما پیشنهاد می‌کنیم. از همین الان شروع کنید!

چه 35 ساله باشید و به تازگی اولین نشانه‌های پیری را مشاهده می‌کنید یا 55 سالتان باشد و پوستتان دیگر تاریخ تولدتان را مخفی نمی‌کند، مطمئناً به دنبال راه‌هایی برای کم کردن چین‌وچروک‌های پوستتان هستید.

متخصصین می‌گویند خیلی از ما در این جدال دربرابر چین‌وچروک‌ها بازنده می‌شویم و ناامیدانه به درخشش جوانی که از صورتمان .... می‌شود، نگاه می‌کنیم.
دکتر رابین اشینوف (Robin Ashinoff)، متخصص پوست می‌گوید، "خیلی از خانم‌ها و آقایان تصور می‌‌کنند که پیر شدن پوست مسئله‌ای غیرقابل اجتناب است اما با اطلاعات و تکنولوژی که امروز در دست داریم، می‌توانید در میانسالی نیز احساس جوانی و شادابی را تجربه کنید."

برای اینکه شما را برای مقابله با ایجاد چین‌وچروک روی پوستتان در مسیر درست قرار دهیم، از متخصصین مختلف راهکارهای کاهش چین‌وچروک را سوال کردیم که در زیر به 23 مورد از آنها اشاره می‌کنیم.


حبیبی بازدید : 116 12 سال پیش نظرات (0)

والدینی که کودکشان قرار است ختنه شود، سوال‌های زیادی دارند مثلا اینکه آیا واقعا این عمل لازم است، بهترین زمان آن چه موقع است و در کجا بهتر است انجام شود؟ آیا خطری برای کودک دارد؟ اگر شما هم در این مورد نگرانی دارید، پاسخ سوال‌های خود را از زبان دکتر جهان اوجی، فوق‌تخصص بیماری‌های نوزادان، بخوانید...

حبیبی بازدید : 85 12 سال پیش نظرات (0)

کمی هم از فواید چاقی بخوانید

 
همه درباره مضرات چاقی زیاد شنیده اید. از بیماری‌های قلبی گرفته تا دیابت و مرگ.
اما به تازگی محققان دانشگاه یورک در تورنتو کانادا فوایدی هم برای چاقی پیدا کرده اند. باور نمی‌کنید؟
این فایده مربوط به دوران طلایی زندگی است. یعنی زمانی که دیگر پا به سن گذاشته اید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از ظاهر و امکانات دهکده آموزش لذت میبرین؟
    برنامه های لازم برای کاربران سایت
    دانلود ورزن های جدید
    firefox
    New Version
    Google Chrome
    New Version
    Internet Explorer
    New Version

    IDM
    New Version
    ESET NOD32
    New Version
    Nero
    New Version
    K-Lite Codec Pack
    New Version
    WinRAR
    New Version
    Babylon
    New Version
    JetAudio
    New Version
    Winamp
    New Version
    Yahoo! Messenger
    New Version
    WinZip
    New Version
    آمار سایت
  • کل مطالب : 95
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 344
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 265
  • باردید دیروز : 1,159
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,582
  • بازدید ماه : 24,998
  • بازدید سال : 71,026
  • بازدید کلی : 241,980