loading...

دهکده آموزش

آموزش

به دهکده آموزش خوش آمدید


 

http://axgig.com/images/95946684454363311457.gif


در صورت درخواست آموزش خاصی لطفا بهم اطلاع بدین تا در اسرع وقت در اختیارتون بذارم.

حبیبی بازدید : 119 11 سال پیش نظرات (0)

روش حل مشکل نمایش و ناخوانا بودن زیر نویس فارسی

اموزش حل مشکل نمایش زیرنویس فارسی در ویندوز xp,7,8,8.1 بدون هیچ نرم افزار کاربردی

حتما شما هم مشکل این را دارید که زیرنویس فیلمهای و یا نرم افزارهای ایرانی شما به صورت حرف های نامفهوم در می آید اگر روش زیر را دنبال کنید مشکل

شما حل می شود.به عنوان نمونه subtitle شما مانند عکس زیر است.

مشکل نمایش زیرنویس

حبیبی بازدید : 158 12 سال پیش نظرات (0)

Mozilla Firefox نرم افزار مرورگر وب موزیلا فایرفاکس قدرتمند ، بی نظیر و رایگان محصولی کمپانی مشهور موزیلا است که با آن می توانید صفحات وب را به زیباترین شکل ممکن با رابط کاربری جذاب مشاهده کنید. در میان کاربران و کسانی که این مرورگر را امتحان کرده اند ، شاید کمتر کسی وجود داشته باشد که این مرورگر وب را قدرتمندترین و بهترین برنامه نشناسد چرا که با نصب آن قطعا آن را به عنوان مرورگر همیشگی و ثابت ویندوز خود انتخاب خواهید کرد. از ویژگی های فوق العاده فایرفاکس امنیت بالا و جلوگیری از ورود Spyware و جاسوس ها به سیستم شما می باشد. محیط زیبا همراه با امکانات فراوان از قبیل تغییر در شکل ظاهر و اضافه یا حذف نمودن Toolbar ها کار با فونت های مختلف و درشت و ریز کردن صفحه همچنین مجهز بودن به Theme ها و افزونه های گوناگون بر زیبایی و توانایی مرورگر فایرفاکس افزوده است و آن را در میان دیگر نرم افزارهای وب بروزر مشابه بی نظیر کرده است. جهت دانلود اخرین ورژن Mozilla Firefox به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

 

Firefox

 

 

حبیبی بازدید : 183 12 سال پیش نظرات (0)

 

نسخه جدید و نهایی نرم افزار محبوب و قدرتمند فتوشاپ به تازگی عرضه شد، که دارای امکانات فراوان و بهینه سازی های مفید زیادی می باشد.

جدیدترین نسخه از نرم افزار Adobe Photoshop CS6 به فارسی ( Adobe ® فتوشاپ ® CS6 ) دارای امکانات جدید برای طراحی خلاقانه به همراه موتور گرافیکی جدید Mercury می باشد که کارآیی آن را به صورت محسوسی افزایش داده است. امکانات جدید برای روتوش و طراحی ابتکاری و حتی ویرایش ویدئو را می توان از بهینه سازی های این نسخه نام برد. تازه ترین نسخه فتوشاپ شامل بیش از ۶۵ امکان و قابلیت جدید می باشد. رابط کاربری فتوشاپ برای کاربرد بهتر ، تغییرات فراوانی پیدا کرده است. پس زمینه و محیط کار آن به صورت پیش فرض سیاه شده و آیکون ها و منوهای دست و پا گیر کمی جمع و جورتر شده و از سر راه کنار رفته اند. به نظر خود کارکنان شرکت ادوبی این کار بخاطر این است که با رنگ تیره خستگی چشم کمتر و تمرکز و حواس بر روی طرح و کشیدن براش بیشتر می شود. البته ناگفته نماند که در بخش تنظیمات، قسمت تغییر رنگ محیط نیز وجود دارد.

در این نسخه از نرم افزار می توان به ف ی ل ت ر های مختلف تصویری اشاره نمود که به کمک آن ها کاربران می توانند افکت های مختلف تصویری را بر روی تصاویر خود ایجاد نمایند. همچنین از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به قابلیت ساخت تصاویر سه بعدی نیز اشاره نمود. در ادامه به توضیح بیشتری در مورد نسخه جدید این برنامه پرداخت خواهیم نمود.

حبیبی بازدید : 234 12 سال پیش نظرات (0)

شرکت مایکروسافت که با ارایه دو محصول جدید Windows 7 و Windows Server 2008 تلاش فراوانی داشت تا سرانجام به همه شایعاتی که در خصوص امنیت ویندوزهایش مطرح می شود، پایان دهد، هیچگاه تصور نمی کرد که تنها با گذشت چند ماه از ارایه آخرین دستاوردهایش، مثل همیشه با مشکلات امنیتی متعددی دست به گریبان باشد.

رخنه ها و مسایل امنیتی، انگار بخشی جدایی ناپذیر از محصولات این شرکت شده اند و همچون غولی شکست ناپذیر، در برابر عظمت آن قد برافراشته اند. برای اثبات این ادعا، کافی است که مراحل زیر را اجرا کرده و فقط در چند مرحله، با گذشتن از کلمه عبور ویندوز، حتی به بازیابی دوباره آن اقدام نمایید:

 

ابتدا DVD ویندوز ۷ را در داخل درایو کامپیوتر قرار داده و با restart نمودن سیستم، آن را از روی DVD  راه اندازی کنید. پس از بالا آمدن صفحه نصب ویندوز، دکمه Next را زده و در پنجره بعدی، گزینه Repair your computer را انتخاب نمایید.

حبیبی بازدید : 153 12 سال پیش نظرات (0)

نام کتاب :  امنیت روتر های سیسکوسیسکو

نویسنده : امیرحسین شریفی

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  فارسی

تعداد صفحه :  ۷۳

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۱,۷۷۰ Kb

توضیحات :  موالف در این کتاب قصد آموزش سیسکو را ندارد بلکه به متدها و روشهای امنیتی، هک و ضدهک آن اشاراتی میکند و در چند بخش سعی میکند به ارایه مطالب مهم پرداخته و به فرمانهای متداول در پیکربندی روترها اشاره کند.

 

حبیبی بازدید : 106 12 سال پیش نظرات (0)

نام کتاب :  راهنمای امنیت فناوری اطلاعاتراهنمای فناوری اطلاعات

نویسنده : جورج سادوسکای، جیمز اکس. دمپزی، آلن گرین برگ، باربارا جی.مک، آلن شوارتز

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  فارسی

تعداد صفحه :  509

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  4,420  Kb

توضیحات :  راهنمای امنیت فناوری اطلاعات، راهنمایی کاربردی جهت فهم و اجرای گامهای دستیابی به امنیت در کاربردهای حوزة فناوری اطلاعات در منزل و محل کار شما است. گرچه این کتاب بهترین و نوین‌ترین راهکارها را در زمینة فناوری اطلاعات ارائه می‌دهد، اما در اصل برای خوانندگان کشورهای درحال توسعه نوشته شده است. این کتاب علاوه بر ارائه خلاصه‌ای از تهدیدات فیزیکی و الکترونیکیِ موجود در حوزة امنیت فناوری اطلاعات، به راهکارهای مدیریتی، محیطهای ضابطه‌مند و الگوهای مشارکت سازمانهای همکار می‌پردازد که درحال حاضر در بازارها، دولتها، مؤسسات حرفه‌ای و سازمانهای بین‌المللی وجود دارند. این کتاب از پنج بخش تشکیل شده که هریک را می‌توان بصورت مستقل از دیگری مطالعه کرد.

 

حبیبی بازدید : 110 12 سال پیش نظرات (0)

نام کتاب :  امنیت در فضای سایبریامنیت در فضای سایبر

نویسنده : پیام کریم آبادی

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی         

تعداد صفحه :  25

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  2,354  Kb

توضیحات :  فضای سایبر به لحاظ ماهیت وجودی، بسیار متفاوت از فضای مادی شناخته و تعرفه شده در ذهن ماست. ماهیت فضای سایبر ماهیتی فرافیزیکی و غیرملموس است و به طور کلی متفاوت با ماهیت فضای سنتی .در واقع پدیدآورندگان شبکه، مخصوصاً آن را با چنین ماهیتی پدید آورده‌اند که هرگز مبتنی بر پارامترهای فضای سنتی نباشد و در نتیجه در قید و بندهای موجود درگیر نشود اما همین تفاوت‌های بنیادین وقتی به عرصه حقوق طرفین درگیر در پرونده‌های مرتبط با فناوری اطلاعات وارد می‌شوند دچار چالش‌های عمیقی می‌گردند.

حبیبی بازدید : 103 12 سال پیش نظرات (0)

نام کتاب :  آموزش جامع نرم افزار  isa serverISA Server

نویسنده : فرشید باباجانی

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی         

تعداد صفحه :  152

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : 7,740  Kb

توضیحات :  کلمه ISA مخفف کلمه Internet Security And Acceleration Server  می باشد در واقع  ISA  نرم افزاری است که توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده  که برای افزایش سرعت دسترسی به منابع خارجی مثل وب سایت ها و برای امنیت بیشتر بکار می رود کلا این نرم افزار دارای فایروال قوی می باشد که  همین کار باعث افزایش عملکرد در زمینه امنیت می شود ، همچنین این نرم افزار به عنوان Web Caching  میتواند استفاده شود که سرعت دسترسی به وب سایت ها را افزایش می دهد ، با ذخیره کردن سایت ها در Cache  خود .می توانید با این نرم افزار سایت های مختلف را فیلتر بکنید ارتباط کاربران را با اینترنت قطع کنید ، پهنای باند را کنترل بکنید از ورود یک کاربر خاص جلوگیری بکنید و چندین کار دیگر

حبیبی بازدید : 107 12 سال پیش نظرات (0)

نام کتاب :  فیشینگ چیست؟فیشینگ

نویسنده : محمد علی مجرب

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه : 32

قالب کتاب : PDF  

حجم فایل :  506  Kb

توضیحات :  هر روزه دزدان اینترنتی راه های جدیدی را برای بدست آوردن هویت شخصی افراد و دست یابی به اطلاعات شخصی آنها به کار می برند. یکی از رو شهایی که اخیرا بسیار مورد توجه آنها قرار گرفته و البته کمی هم پیچیده می باشد، فیشینگ نام دارد. حملات موسوم به فیشینگ به آن دسته از حملات اینترنتی گفته می شود که معمولا طراحان آنها از ایمیلهای دارای آدرسهای فرستنده جعلی برای کشاندن کاربران به وب سایتهای مورد نظرشان استفادهمی کنند. اگر مایل به دانستن اطلاعات بیشتری در این زمینه می باشید پیشنهاد میکنیم کتاب آماده شده را دانلود و مطالعه کنید.

حبیبی بازدید : 136 12 سال پیش نظرات (0)

نام کتاب :  امنیت در شبکه های کامپیوتریامنیت شبکه

نویسنده :داود خرسند

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :فارسی

تعداد صفحه :  ۵۳

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۱,۲۴۰ Kb

توضیحات :  امنیت شبکه یا   Network Security پردازه ای است که طی آن یک شبکه در مقابل انواع مختلف تهدیدات داخلی و خارجی امن می شود. مراحل ذیل برای ایجاد امنیت پیشنهاد و تایید شده اند:

۱-     شناسایی بخشی که باید تحت محافظت قرار گیرد.

۲-     تصمیم گیری درباره  مواردی که باید در مقابل آنها از بخش مورد نظر محافظت کرد.

۳-     تصمیم گیری درباره چگونگی تهدیدات

۴-     پیاده سازی امکاناتی که بتوانند از دارایی های شما به شیوه ای محافظت کنند که از نظر هزینه به صرفه باشد.

۵-     مرور مجدد و مداوم پردازه و تقویت آن درصورت یاقتن نقطه ضعف

 

حبیبی بازدید : 120 12 سال پیش نظرات (0)

نام کتاب :  آموزش امنیت و کد گذاری در شبکهکدگذاری در شبکه

نویسنده : گروه آموزشی فرزان

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه : 172

قالب کتاب : PDF  

حجم فایل :  2,190  Kb

توضیحات :  در مقوله شبکه‌های کامپیوتری، زمینه تخصصی امنیت شبکه، شامل مقررات و سیاست‌های اتخاذ شده توسط مدیریت شبکه است که به منظور جلوگیری و نظارت بر دسترسی غیر مجاز، سوء استفاده، اصلاح، یا ایجاد محدودیت در شبکه‌های کامپیوتری و منابع قابل دسترس در شبکه، تدوین و اعمال می گردد. ارتباط بین دو میزبان که از یک شبکه استفاده می کنند، می تواند به منظور حفظ حریم خصوصی رمزنگاری شود.

حبیبی بازدید : 98 12 سال پیش نظرات (0)

نام کتاب :  امنیت بیشتر با پروتکل امنیت ssl SSL

نویسنده : نامشخص

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه : 19

قالب کتاب : PDF  

حجم فایل :  473  Kb

توضیحات :  SSL مخفف کلمه  Secure Socket Layer به معنی «لایه اتصال امن» و پروتکلی ( مجموعه ای از قوانین ) جهت برقراری ارتباطات ایمن میان سرویس دهنده و سرویس گیرنده در اینترنت است که توسط شرکت Netscape ابداع شده. از این پروتکل برای امن کردن پروتکل های غیرامن نظیرHTTP ،LDAP ، IMAP و … استفاده می شود. بر این اساس یکسری الگوریتم های رمزنگاری بر روی داده های خام که قرار است از یک کانال ارتباطی غیرامن مثل اینترنت عبور کنند، اعمال می‌شود و محرمانه ماندن داده‌ها را در طول انتقال تضمین می‌کند. به بیان دیگر شرکتی که صلاحیت صدور و اعطاء گواهی های دیجیتال اس اس ال را دارد، برای هر کدام از دو طرفی که قرار است ارتباطات میان شبکه‌ای امن داشته باشند، گواهی‌های مخصوص سرویس دهنده و سرویس گیرنده را صادر می‌کند و با مکانیزم های احراز هویت خاص خود، هویت هر کدام از طرفین را برای طرف مقابل تأیید می‌کند. البته علاوه بر این تضمین می کند، اگر اطلاعات حین انتقال به سرقت رفت، برای رباینده قابل درک و استفاده نباشد که این کار را به کمک الگوریتم های رمزنگاری و کلیدهای رمزنگاری نامتقارن و متقارن انجام می‌دهد.

حبیبی بازدید : 114 12 سال پیش نظرات (0)

نام کتاب :  آشنایی با شبکه های حسگر بی سیمشبکه های حسگر بی سیم

نویسنده : پارس بوک

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۵۶

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۲,۵۹۰   کیلوبایت

توضیحات :  شبکه حسگر شبکه ای است متشکل از تعداد زیادی گره کوچک. در هر گره تعدادی حسگر و یا کارانداز وجود دارد. شبکه حس/کار بشدت با محیط فیزیکی تعامل دارد. از طریق حسگرها اطلاعات محیط را گرفته و از طریق کار انداز ها واکنش نشان می دهد. ارتباط بین گره ها بصورت بی سیم است. هرگره بطور مستقل و بدون دخالت انسان کار میکند و نوعا از لحاظ فیزیکی بسیار کوچک است ودارای محدودیت هایی در قدرت پردازش, ظرفیت حافظه, منبع تغذیه, … می باشد. این محدودیت ها مشکلاتی را بوجود می آورد که منشأ بسیاری از مباحث پژوهشی مطرح در این زمینه است. این شبکه از پشته پروتکلی شبکه های سنتی  پیروی می کند ولی بخاطر محدودیت ها و تفاوتهای وابسته به کاربرد, پروتکل ها باید باز نویسی شوند.

حبیبی بازدید : 115 12 سال پیش نظرات (0)

نام کتاب : ۴۰۰ نکته طبقه بندی شده نمونه سوال network plus ‎Network Plus

نویسنده : حمیدرضا نیک خواه

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۳۷

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۲,۳۳۰   کیلوبایت

توضیحات : شبکه های کامپیوتری روز به روز گسترده می شوند و افراد بسیاری علاقمند به فراگیری دوره های کارشناسی و تخصصی شبکه هستند. دوره + Network  که از طرف سازمان CompTIA ارائه شده است با آموزش مفاهیم اولیه شبکه ، دانشجویان را برای فراگیری دوره های پیشرفته تر مانند دوره های MCSE و CCNA آماده می کند.




حبیبی بازدید : 89 12 سال پیش نظرات (0)


Foxit Reader  یک نرم افزار ساده و بسیار سبک جهت باز کردن فایلهای با فرمت PDF و با به اصطلاح فارسی کتابهای الکترونیکی میباشد. این نرم افزار 450 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد و به دلیل سبکی و راحتی برنامه، کاربران آن را به هر نرم افزار مشابه دیگری ترجیه میدهند. جهت دانلود این نرم افزار بر روی آیکن زیر کلیک کنید.

حبیبی بازدید : 93 12 سال پیش نظرات (0)

نام کتاب :  آموزش ۱۲۳ ترفند رجیستریترفندهای رجیستری

نویسنده :پارس بوک

ناشر : پارس بوک

زبان کتاب :فارسی

تعداد صفحه : ۳۱

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۲۶۶ Kb

توضیحات :  در این کتاب شما با ۱۲۳ ترفند جالب رجیستری آشنا میشوید. برای مثال : تغییر نام و آیکن درایوها، غیر فعال کردن رجیستری، غیر فعال کردن task Manager ، مخفی کردن درایوها، غیر فعال کردن Folder Option ، قرار دادن تصویر هنگام بالا آمدن ویندوز، نمایش فایلهای سوپر هایدن، از کاز
انداختن گزینه
Shotdown و …

 

حبیبی بازدید : 96 12 سال پیش نظرات (0)

نام کتاب :  راهنمای بهینه سازی و افزایش سرعت ویندوز ویندوز 7۷

نویسنده : سعید سلامیان

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  فارسی

تعداد صفحه :  ۲۸

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۲٫۱۳  Mb

توضیحات :  ویندوز ۷ برای سرعت ساخته و پرداخته شده. تیم سازنده ی ویندوز ۷، توجه ویژه ای به افزایش سرعت این ویندوز، نسبت به سیستم عامل های قبلی کرده. ویندوز ۷ از ویستا خیلی سریعتره؛ اما خیلی از ما حتّی به این مقدار هم قانع نیستیم. آدم های زیادی هستن که هنوزم دارن با رایانه های کهنه شون کار مبکنن و حتّی با جدیدترین XP کار می کنن. اگه نمی تونیم رایانه مون رو، مثل فشنگ تند و تیز کنیم؛ لااقل می تونیم ویندوز ۷مون رو تا حداکثر مقدار ممکن بهینه سازی کنیم و از حداکثر کاراییِ سیستم مون لذّت ببریم. به همین خاطر، این کتاب رو تقدیم میکنم به همه ی شما کسانی که عاشق کارایی  فوق العاده هستین.

 

حبیبی بازدید : 111 12 سال پیش نظرات (0)

نام کتاب :  ناگفته های پیشرفته ویندوز ویندوز xpXP

نویسنده :محمد بشیری

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :فارسی

تعداد صفحه :  ۴۷

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۱,۵۰۰Kb

توضیحات :  این کتاب به ناگفته های پیشرفته ویندوز Xp می پردازد. استفاده از تصاویر به فهم ترفندها کمک بسیار زیادی می کند. سطح کتاب طیف خاصی از افراد نیست و همه می توانند آن را مطالعه و از ترفندهای جدید معرفی شده آن استفاده کنند . این کتاب از یک منبع انگلیسی ترجمه شده است و ترفندهای آن را کاربران کمتری می دانند .

 

حبیبی بازدید : 104 12 سال پیش نظرات (0)

نام کتاب :  اسرار رجیستریاسرار رجیستری

نویسنده : جواد سلطانی

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  فارسی

تعداد صفحه :  ۵۸

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۸۱۶  Kb

توضیحات :  من سعی دارم طی این مقاله به منظور افزایش سطح دانش خوانندگان در زمینه رجیسترى برای راه بران ویندوز در سطوح متوسط و پیشرفته و بخصوص برنامه نویسان مطالبی را ارایه دهم که کمتر درباره آنها می دانید. البته با توجه به اینکه بیشتر خوانندگان این مقاله باید برنامه نویسان باشند, سمت و سوی عناوین را طوری انتخاب کرده ام که بیشتر مطالب برای برنامه سازان مناسب باشند. این مقاله شامل چند فصل است که هر فصل با یک سوال آغاز شده و در طول مباحث به سوال ابتدای فصل, پاسخ داده می شود. لازمه دریافت کامل مطالب بعضی از قسمت ها آگاهی شما از فصول قبل تر آن عنوان می باشد. پس همه فصل ها را با دقت مطالعه کنید. نیز اشاره هایی شده است. با XP است و در قسمت های لازم به ویندوز های قبل از XP سیستم عامل هدف این مقاله در ۹۰ درصد موارد ویندوز امید مفید بودن این مطالب برای شما …

 

حبیبی بازدید : 91 12 سال پیش نظرات (0)

نام کتاب :  مرجع کامل کلیدهای میانبر در ویندوزXP و ویندوز کلید میانبر ویندوز۷

نویسنده : مرتضی حکیمی کیا

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه : 43

قالب کتاب : PDF  

حجم فایل :  376  Kb

توضیحات :  این کتاب برگردان کتاب ” The complete Windonws 7 shortcuts ” می باشد.

کلید میانبر چیست و چگونه از آن استفاده کنیم

اهمیت صفحه کلید و امکان استفاده از آن به عنوان رابط دستوری

استقرار کلید ها بر روی صفحه کلید های استاندار

تایپ و ویرایش متن با استفاده از صفحه کلید

استفاده از کلید های میانبر صفحه کلید

چند کلید میانبر مفید در محیط ویندوز

کلیدهای اضافی صفحه کلید

استفاده از کلید های ناوبری

ساخت کلید میانبر، برای اجرای برنامه ها

استفاده از صفحه کلید را آسان کنید

تایپ، بدون استفاده از صفحه کلید

کلکسیون کلید های میانبر

کلیدهای میانبردر پنجره های محاورهای

کلید های میانبر قابل استفاده با کلید ویندوز

کلیدهای میانبر در ویندوز اکسپلورر

سهولت دسترسی به میانبرهای صفحه کلید

کلیدهای میانبر در برنامه نقاشی ویندوز

کلیدهای میانبر در ماشین حساب ویندوز

کلیدهای میانبر در ژورنال ویندوز 

کلیدهای میانبر در کمک ویندوز

کلیدهای میانبر در مدیا پلیر

کلید های میانبر مرورگر اینترنت

کلید های میانبر قابل استفاده در مرکز رسانه

حبیبی بازدید : 148 12 سال پیش نظرات (0)

نام کتاب :  آموزش خط فرمان خط فرمان داسDos

نویسنده : میلاد رحیمی

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه : 24

قالب کتاب : PDF  

حجم فایل :  510  Kb

توضیحات :  در این کتاب، شما با کارکرد خط فرمان (Command Prompt / Cmd) آشنا خواهید شد. هدف از نوشتن این کتاب آشنایی شما با چگونه به کار بردن دستورات است و بیشتر در مورد جنبه های عمومی دستورات و برنامه Command Prompt پرداخته ایم و کمتر به سراغ معرفی دستورات رفته ایم.

حبیبی بازدید : 116 12 سال پیش نظرات (0)

نام کتاب :  آموزش نصب ویندوز XP به روش های مختلفنصب ویندوز

نویسنده : محمد شیرخدایی

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه : 121

قالب کتاب : PDF  

حجم فایل :  1,850  Kb

توضیحات :  ویندوز اکس پی که در اکتبر ۲۰۰۱  توسط شرکت مایکروسافت عرضه شد، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های عامل کامپیوتر در جهان به شمار می‌رود که گفته می‌شود بیش از چهارصد میلیون نسخه از آن در حال استفاده است.در کتاب موجود نصب ویندوز xp به روش های مختلف را آموزش می دهد.  روش های موجود نصب ویندوز XP عبارتند از :

- نصب ویندوز XP
از طریق شبکه

- نصب ویندوز XP
از طریق
Disk Duplication

- نصب ویندوز XP
به صورت اتوماتیک

حبیبی بازدید : 178 12 سال پیش نظرات (0)

نام کتاب :  آموزش نصب ویندوز ۸ با استفاده از  نصب ویندوز 8VMware

نویسنده : مسعود طاهری

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه : 10

قالب کتاب : PDF  

حجم فایل :  755  Kb

توضیحات :  Vmware Workstation نام نرم افزاری مشهور در زمینه ساخت هارد دیسک های مجازی و سیستم عامل های مجازی می باشد. به کمک این برنامه و محیط موجود در آن کاربر قادر به نصب هر نوع  سیستم عاملی در آن می باشد. برای نصب Windows 8 از VMware 8.0 استفاده کرده‌ایم. لازم می‌دانم اشاره کنم که این نسخه از ویندوز با استفاده از VMware نسخه ۸٫۰ به بعد قابل نصب و راه‌اندازی می‌باشند.

حبیبی بازدید : 129 12 سال پیش نظرات (1)

نام کتاب :آشنایی با پردازنده یا سی پی یو ( CPU )سی پی یو پردازنده CPU

نویسنده :محمد امین خلیلی

ناشر : پارس بوک

زبان کتاب :فارسی

تعداد صفحه : ۳۴

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۹۴۲ Kb

توضیحات :سی پی یو ( central processing unit ( CPU یا پردازنده ( Processor)؛ یکی از اجزاء رایانه می‌باشد که فرامین و اطلاعات را مورد پردازش قرار می‌دهد. واحدها ی مرکزی پردازش ویژگی پایه‌ای قابل برنامه ریزی شدن را در رایانه‌های رقمی فراهم می‌کنند ؛ و یکی از مهم‌ترین اجزاء رایانه‌ها در حافظهٔ اولیه ؛ امکانات ورودی/خروجی هستند. یک پردازندهٔ مرکزی مداری یکپارچه می‌باشد که معمولاً به عنوان ریزپردازنده شناخته می‌شود. امروزه عبارت CPU‌ ها معمولاً برای ریزپردازنده‌ها به کار می‌روند. عبارت «  central process unit» ( واحد پردازندهٔ مرکزی) یک ردهٔ خاص از ماشین را معرفی می‌کند که می‌تواند برنامه‌های رایانه را اجرا کند.این عبارت گسترده را می‌توان به راحتی به بسیاری از رایانه‌هایی که بسیار قبل تر از عبارت “CPU” بودند تعمیم داد. به هر حال ؛ این عبارت و شروع استفاده از آن در صنعت رایانه از اوایل سال ۱۹۶۰ رایج شد. شکل ,طراحی و پیاده سازی پرازنده‌ها نسبت به طراحی اولیه تغییر کرده‌است ولی عملگرهای بنیادی آن همچنان به همان شکل باقی مانده‌است

 

حبیبی بازدید : 93 12 سال پیش نظرات (1)

نام کتاب :  معرفی پردازنده های پردازنده AMDAMD

نویسنده : فرشید سفیدگران

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :فارسی

تعداد صفحه :  ۲۰

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۹۹۴Kb

توضیحات :  مدت زمان انجام یک کار به‌وسیله رایانه، به عوامل متعددی بستگی دارد که اولین آنها، سرعت پردازشگر رایانه‌است. پردازشگر یک تراشه الکترونیکی کوچک در قلب کامپیوتر بوده و سرعت آن بر حسب مگاهرتز سنجیده می‌شود. هر چه مقدار این پارامتر بیشتر باشد، پردازشگر سریعتر خواهد بود و در نتیجه قادر خواهد بود، محاسبات بیشتری را در هر ثانیه انجام دهد. سرعت پردازشگر به عنوان یکی از مشخصه‌های یک کامپیوتر به قدری در تعیین کارآیی آن اهمیت دارد که معمولاً به عنوان یکی از اجزای تشکیل دهنده نام  کامپیوتر از آن یاد می‌شود. تراشه پردازشگر و اجزای الکترونیکی که آن را پشتیبانی می‌کنند، مجموعا به عنوان واحد پردازش مرکزی یا CPU شناخته می‌شوند. واحد پردازش مرکزی واحد محاسباتی و کنترلی رایانه‌است که دستورالعملها را تفسیر و اجرا می‌کند. کامپیوترهای بزرگ و ریزرایانه‌های قدیمی بردهایی پر از مدارهای مجتمع داشته‌اند که عمل واحد پردازش مرکزی را انجام داده‌است. واحدهای پردازش مرکزی، تراشه‌هایی که ریز پردازنده نامیده می‌شوند، امکان ساخت کامپیوترهای شخصی و ایستگاه‌های کاری را میسر ساخته‌اند. در اصطلاح عامیانه CPU به عنوان مغز رایانه شناخته می‌شود. در این کتاب با معماری نسل هشتم پردازشگر های تولیدی شرکت AMD آشنا میشوید.

 

حبیبی بازدید : 169 12 سال پیش نظرات (1)

نام کتاب :  نحوه انتخاب قطعات سخت افزاری مناسب

نویسنده : لاهیج سیستمانتخاب قطعات سخت افزاری

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  فارسی

تعداد صفحه :  60

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  522  Kb

توضیحات :  در این کتاب الکترونیکی شما با انواع قطعات کامپیوتری آشنا می شوید و می توانید قطعات کامپیوتری خود را به درستی انتخاب کنید. نحوه انتخاب یک مادربرد, نحوه انتخاب کارت گرافیک, نحوه انتخاب هارد دیسک, نحوه انتخاب مانیتور, نحوه انتخاب DVD وWriter, نحوه انتخاب اسکنر, نحوه انتخاب چاپگر, نحوه انتخاب دوربین دیجیتال از مباحث این کتاب هستند.

 

حبیبی بازدید : 104 12 سال پیش نظرات (1)

نام کتاب :  سخت افزار و عیب یابی کامپیوترَعیب یابی

نویسنده : خانم محمدی

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه : 30

قالب کتاب : PDF  

حجم فایل :  629  Kb

توضیحات :   صرفنظر از این که کامپیوتر شما چگونه تولید شده است و یا نرم افزارهای نصب شده بر روی آن چگونه نوشته شده اند ، همواره احتمال بروز خطاء وجود داشته و ممکن است در آن لحظه امکان دسترسی به کارشناسان برای تشخیص خطاء و رفع مشکل وجود نداشته باشد . آشنائی با فرآیند عیب یابی و برخورد منطقی و مبتنی بر علم با این مقوله می تواند علاوه بر کاهش هزینه ها،صرفه جوئی در مهمترین منبع حیات بشری یعنی زمان را نیز بدنبال داشته باشد . نرم افزارهای عیب یابی از جمله امکانات موجود و در عین حال بسیار مهم در این زمینه بوده که می توان از آنان به منظور عیب یابی یک کامپیوتر استفاده نمود .

حبیبی بازدید : 145 12 سال پیش نظرات (1)

نام کتاب :  برنامه نویسی شبکه و اینترنت با برنامه نویسی شبکهVB

نویسنده : نا مشخص

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :فارسی

تعداد صفحه :  ۲۴

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۴۲۵ Kb

توضیحات :  Socket Programming در ارتباطات شبکه قراردادهایی استفاده می شود تحت عنوان Protocol , پروتکولهای مختلفی ایجاد شده اما در ارتباطات اینترنتی و شبکه هایی که ارتباط ۲ طرفه است بیشتر از نوع (  TCP/IP ) استفاده میشه که اساس اون به صورت خیلی مختصر اینه که برای هر کامپیوتر که به شبکه (که اینترنت هم یه شبکه هستش !!) وصله یه IP مخصوص به خودش رو داره و به نوعی آدرس اون کامپیوتر  محسوب میشه که تمام خصوصیات یه آدرس رو که میشه متصور شد داراست .

 

حبیبی بازدید : 106 12 سال پیش نظرات (0)

نام کتاب :  آموزش ویژوال بیسیک ۶ در ان + ۱ روز

نویسنده : سید امیر احسانیویژوال بیسیک

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :فارسی

تعداد صفحه :  ۷۰

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۹۵۰  Kb

توضیحات :   کتاب الکترونیکی آموزش ویژوال بیسیک در n + 1 روز کاملا به زبان فارسی، در ۲۱ فصل همراه با تصاویر رنگی و توضیح به زبان ساده، شایان ذکر است، این کتاب از سطح مقدماتی تا پیشرفته میباشد


 

حبیبی بازدید : 158 12 سال پیش نظرات (0)

تابع ویژوال بیسیک

 

نام کتاب :  آموزش کاربردی توابع vb.net

نویسنده : بهروز راد

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :فارسی

تعداد صفحه :  ۶۷

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۷۱۶ Kb

توضیحات :  ویژوال بیسیک دات نت یکی از زبان های معرفی شده به منظور نوشتن برنامه‌های مبتنی و با استفاده از چهارچوب دات نت است. دستورات این زبان مشابه بیسیک است. چون این زبان جزو مجموعه چهارچوب دات نت است کد تولید شده توسط آن (MSIL) در بیشتر مواقع فرقی با کدهای تولید شده توسط سی‌شارپ ندارد و کتابخانه‌های تولید شده در هر یک از این دو زبان مستقیماً در دیگری قابل استفاده‌است. اشتباهی که معمولاً در مورد ویژوال بیسیک دات نت می‌شود این است که با توجه به ویژگی‌های بیسیک کلاسیک که زبانی ساده و مخصوص غیرحرفه‌ای‌ها بود، این زبان نیز غیرحرفه‌ای تلقی می‌شود، در حالی که قابلیت‌های آن کاملاً با سی‌شارپ برابر است. در ضمن زبان مفسری نیست. وی بی دات نت علاوه بر امکانات عادی مثل برنامه نویسی برای ویندوز قابلیت برنامه نویسی برای کنسول‌ها و دستگاه‌های هوشمند (Smart Device) را هم دارد. سیستم کد‌ها بسیار منظم تر از وی بی ۶ شده و تمام کدها در کلاسها طبقه بندی می‌شود.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از ظاهر و امکانات دهکده آموزش لذت میبرین؟
    برنامه های لازم برای کاربران سایت
    دانلود ورزن های جدید
    firefox
    New Version
    Google Chrome
    New Version
    Internet Explorer
    New Version

    IDM
    New Version
    ESET NOD32
    New Version
    Nero
    New Version
    K-Lite Codec Pack
    New Version
    WinRAR
    New Version
    Babylon
    New Version
    JetAudio
    New Version
    Winamp
    New Version
    Yahoo! Messenger
    New Version
    WinZip
    New Version
    آمار سایت
  • کل مطالب : 95
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 344
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 279
  • باردید دیروز : 1,159
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,596
  • بازدید ماه : 25,012
  • بازدید سال : 71,040
  • بازدید کلی : 241,994